عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه هیچ کدام از طرح‌های کیفی‌سازی آموزش و پرورش موفق نبوده است، نسبت به اجرای موفق طرح مدارس سمپاد مهارتی ابراز تردید کرد.

اجرای طرح مدارس سمپاد مهارتی موفق نخواهد بود/ مسئولان با اجرای طرح‌های ناپخته به مشکلات دامن نزنند

روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه اجرای پایلوت سمپاد مهارتی در استان البرز موفق نخواهد بود، گفت: هیچ گونه بررسی و تحقیقی در مورد این طرح انجام نشده و از سویی بسترهای لازم برای اجرای آن فراهم نیست.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌شک با اجرای این طرح دانش آموزانی که توان علمی در دروس نظری دارند نیز با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه اجرای سمپاد مهارتی در استان البرز نوعی آزمون و خطا است، ادامه داد: با اجرای این طرح به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

دانش آموزان نباید قربانی نگاه موش آزمایشگاهی برخی مسئولان آموزش و پرورش شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه هیچ کدام از طرح‌های آموزش و پرورش در مورد ارتقای کیفیت خدمات آموزشی نتیجه بخش نبوده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان موش آزمایشگاهی نیستند و نباید قربانی این نوع نگاه برخی مسئولان شوند؛ متاسفانه آموزش و پرورش بدون برنامه‌ریزی مناسب و منسجم، مطالعه و توجه به نتیجه و عواقب، چنین طرح‌هایی را با الگوبرداری از طرح‌های برخی کشورها در مدارس اجرا می‌کنند.

زیرساخت‌های لازم برای اجرای سمپاد مهارتی فراهم نیست

بابایی صالح با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای سمپاد مهارتی فراهم نیست، گفت: آموزش و پرورش با کمبود بودجه و اعتبار مواجه است و مسئولان نباید با اجرای طرح‌های خام و ناپخته هزینه‌های خود را افزایش داده و به مشکلات دامن بزنند.

اجرای سمپاد مهارتی موقت خواهد بود

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم با تاکید بر اینکه اجرای سمپاد مهارتی موقت خواهد بود، ادامه داد: به طور قطع این طرح پس از اجرای پایلوت در استان البرز متوقف خواهد شد؛ جای تعجب دارد آموزش و پرورش که حتی نمی‌تواند سرانه‌ای را به مدارس اختصاص دهد و سرانه برخی مدارس نیز به هیچ وجه کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند، چطور برخی با اعمال سلیقه‌های شخصی در اجرای طرح‌ها به مشکلات آن دامن می‌زنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم نتیجه مناسبی از اجرای طرح‌های مهارتی حاصل نشده؛ به گونه‌ای که حتی دانش آموزانی که وارد مدارس کار و دانش می‌شوند توان علمی و سواد مناسب را ندارند./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار